České herní studio Amanita Design

Amanita Design je nezávislé herní studio z České republiky založeno v roce 2003 Jakubem Dvorským. Studio se zaměřuje především na point-and-click adventury, které na první pohled zaujmou originálním grafickým zpracováním. Jejich prvotina byla free flashová adventura Samorost, která vznikla jako školní práce Jakuba Dvorského. Od té doby studio Amanita Design vydalo desítku her na PC, Android, iOS a Nintendo Switch. Nejznámějšími tituly jsou hry jako Machinarium, Botanicula, Chuchel a samozřejmě druhý a třetí díl kultovní hry Samorost. Aktuálně vývojáři z Amanita Design pracují na puzzle-adventuře Creaks, která by měla vyjít na PC a konzole v roce 2019, přesné datum ale ještě není známo.

Samorost

První díl hry Samorost byl vytvořen v rámci závěrečné práce Jakuba Dvorského na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze v roce 2003. Jedná se o krátkou flashovou point-and-click adventuru, kde se v roli vesmírného gnoma snažíte zachránit svůj domovský asteroid před srážkou s dalším asteroidem. Hru Samorost je možné si vyzkoušet přímo na webu Amanita Design.

Samorost se dočkal v roce 2005 pokračování. Příběh hry Samorost 2 se točí opět okolo malého bílého gnoma, kterému mimozemšťané ukradli psa. Vaším úkolem není nic jednoduššího než psa zachránit a dostat se zpět domů. Demoverze hry je možné si zahrát na webu, plnou verzi hry je pak možné koupit na Steamu.

Samorost 3 vyšel až v roce 2016 a jedná se bezesporu o nejpropracovanější díl této série. Hlavní příběhová linie se točí okolo gnoma, který za pomoci magické flétny cestuje vesmírem a prozkoumává jeho tajemství. Během tohoto dobrodružství navštívíte devět unikátních světů, které vás okouzlí nejen grafikou, ale i zvuky a hudbou. Samorost 3 vyšel na počítače a mobilní zařízení, hru lze koupit na Steamu, Google Play a nebo App Store.

Machinarium

Machinarium je point-and-click adventura na které vývojáři ze studia Amanita Design pracovali tři roky s rozpočtem menším než 1000 $. Hra byla vydána v roce 2009 pro Windows, Mac OS X a Linux, později se dočkala vydání i na PlayStation, Nintendo Switch a mobilní zařízení (Android a iOS).

Ve hře Machinarium hrajete za robota, který byl nedopatřením hozen na skládku. V jednotlivých úrovních hry budete řešit za pomoci logiky a předmětů hádanky, které vás provedou napínavým příběhem. Ten se odehrává ve městě Machinarium, kde místní obyvatele utlačuje gang Black Cap Brotherhood. Machinarium je zajímavé především ručně kreslenou grafikou a absencí verbální a textové komunikace. Veškerá komunikace ve hře probíhá pomocí komiksových bublin a neverbální komunikace.

Chuchel

Chuchel je nejnovější hrou z dílny Amanita Design, jedná se o vtipnou point-and-click adventuru plnou legrace. Hra vyšla v roce 2018 na Windows, Mac OS, Android a iOS. Hned po vydání se na Chuchel snesla kritika za to, že jejich hlavní hrdina připomíná divadelní fenomén black face, proto se vývojáři rozhodli změnit barvu hlavního hrdiny z černé na oranžovou.

Hlavním hrdinou hry je chlupatá agresivní koule (Chuchel) jehož cílem je sníst třešeň, v tom mu ale brání jednotlivé herní prvky. Vašim úkolem bude vyřešit množství úkolů a hádanek a dostat Chuchela k vytoužené třešni. Hra zaujme velmi povedeným situačním humorem, povedenou grafikou a šílenou hudbou od skupiny DVA.

Seznam her studia Amanita Design:

    • Samorost (2003)
    • Rocketman VC (2004)
    • Samorost 2 (2005)
    • The Quest for Rest (2007)
    • Questionaut (2008)
    • Plachý trpaslík (2009)
    • Machinarium (2009)
    • Osada (2011)
    • Botanicula (2012)
    • Samorost 3 (2016)
    • Chuchel (2018)
Richard Andrýsek on FacebookRichard Andrýsek on Instagram
Richard Andrýsek
Richard Andrýsek
Zakladatel
Zakladatel GamesDev.cz a aktivní webový vývojář a datový analytik. Stará se o chod redakce a plánuje směřování projektu. Věnuje se programování, tvorbě her a hernímu průmyslu.