Novinky v updatu Unity 2018.2
Oblíbený vývojářský engine Unity se dočkal tento rok již svého druhého updatu s pořadovým číslem 2018.2. Vývojáři se v nové verzi Unity zaměřili především na Scriptable Render Pipelines (SRPs), které dávají renderování objektů zcela nový rozměr. Dále byla přidána řada funkcí a vylepšení, které vám pomohou při tvorbě her pro mobilní zařízení.
Grafika
Unity 2018.2 nám přineslo mnoho vylepšení v oblasti práce s objekty a jejich renderování. Dále přišlo s novými možnostmi pro práci se světly a jejich snadnější úpravu.
Scriptable Render Pipeline (SRP) improvements
Již v předešlé verzi Unity 2018.1 byl představen Scriptable Render Pipeline, který dal do rukou grafikům a vývojářům mocný nástroj pro renderování prostředí. SRP je v Unity 2018.2 rozšířen o několik vylepšení:
SRP batcher je nový Unity engine, který zrychluje vykreslování CPU bez ovlivnění výkonu GPU. Toto zrychlení využijí především hry, které používají Physically Based Rendering. Často se tyto hry skládají z mnoha objektů, které využívají stejné tvary, vlastnosti nebo materiál. SRP batcher pracuje s podporou High Definition Render Pipeline (HDRP) a Lightweight Render Pipeline (LWRP) a s podporou PC DirectX-11, Metal a PlayStation 4.
Scriptable shader variants stripping umožňuje spravovat počet generovaných variant shaderu, a tím drasticky snížit player build čas a velikost dat. Pokud se chcete dozvědět, jak funguje Scriptable shader variants stripping detailněji a naučit se s ním pracovat, navštivte blog Unity.
Lightweight Render Pipeline (LWRP)
Lightweight Render Pipeline poskytuje vysoký grafický výkon, což je obzvláště užitečné pro hardware nižší třídy na kterém je potřeba zobrazovat graficky náročné prvky. Tento problém se většinou objevuje u mobilních zařízení. Základní LWRP je v současné době podporována na všech platformách VR, avšak nepodporuje multisample anti-aliasing (MSAA), to by se mělo změnit s updatem Unity 2018.3.
Zdroj: unity3d.com
Shader Graph
V Unity 2018.1 bylo představen Shader Graph, který umožnil vytvářet shadery vizuálně. Namísto psaní kódů, lze shadery vytvářet a připojovat pomocí uzlů v grafickém náhledu. Verze Unity 2018.2 přišla s několika vylepšeními.
Shader Graph nyní podporuje High Definition Render Pipeline s PBR i Unlit Master. Shadery postavené pomocí funkce Shader Graph pracují s LWRP i HDRP. Nově Shader Graph přichází s funkcemi Vertex position, Master node settings, Editable Paths for graphs, Gradient nodes a Texture3D and Texture2D Array.
Texture Mipmap Streaming
Funkce Texture Mipmap Streaming umožňuje snížit požadavky na velikost paměti pro textury. Když je funkce povolena, Unity automaticky načte pouze textury (v nejvyšší kvalitě) na objektech, které jsou nejblíže k aktivní kameře. Textury drží v paměti do té doby, dokud není paměť plná. Poté jsou textury které jsou nejdále od kamery přepsány texturami novými. Díky této redukci načítání textur se na některých platformách zrychlí načítání jednotlivých scén. Funkci můžete jednoduše aktivovat pomocí Quality Settings, kde si můžete detailně nastavit parametry pro texture streaming.
2D
Tvůrci aplikací ve 2D prostředí najdou v Unity 2018.2 několik novinek. Nejvíce rozhodně potěší nová Pixel Perfect Camera a SVG Importer.
Pixel Perfect Camera
Pixel Perfect Camera je nová komponenta, která umožní zobrazovat pixel artové assety v původní kvalitně a ostrosti, bez holedu na velikost obrazovky. Při pohybu a rotaci s pixelovými objekty komponenta provede automatické výpočty a zobrazí vše dokonale. Již nebude potřeba u pixelových objektů používat interpolaci k vyhlazení okrajů.
Zdroj: unity3d.com
2D Sprite Renderer “Sort by Pivot Point”
2D Sprite Rendereru nově nabízí možnost přiřadit Sprite Sort Pointu hodnotu Pivot, která umožní nastavit spritu reference point jinde než na střed. To lze využít například v top-down hrách, kde je potřeba spodní část spritu k určení pořadí vykreslování.
2D Hexagonal Tilemaps
Nově lze jednoduše vytvořit Hexagonal (šestistranné) TileMaps. Včetně flat-top a point-top tiles, které lze dobře využít při tvorbě strategických, tahových nebo deskových her.
SVG Importer
V nové verzi Unity naleznete preview verzi SVG importéru, který umožní importovat vektorové soubory přímo do projektu. Výhodou vektorových objektů v unity je malá velikost souboru a možnost měnit rozlišení při zachování vizuální kvality. SVG importér podporuje klasické vlastnosti vektorových souborů jako gradients, fills, clipping paths, dashed lines, and rounded corners. Při importování do Unity se vektorový soubor převede na trojúhelníky, které následně unity vykresluje.
Podpora pro Android aplikace
ARM64-bit support for Android
S novou verzí Unity je zde podpora pro Android s ARM64-bit na technologii IL2CPP. Při vývoji Andorid aplikací můžete nyní využít více než 4GB paměti.
APK splitting by architecture
Do Unity přibyla možnost nastavit architekturu (x86, ARM 32, ARM 64) a vytvořit tak několik aplikací místo jedná velké. To zvýší přístupnost vašich aplikací na Google Play, kde pokud nahrajete APK s rozdílnou architekturou, tak se uživateli stáhne pouze APK s relevantní architekturou pro jeho Android zařízení.
Google Play Instant Games Plugin
Jednou z velkých bariér pro získání nových hráčů je zdlouhavost instalace na Google Play, především pokud jde o větší aplikaci. S Google Play Instant si hráči mohou vyzkoušet část hry (do 10MB) online, bez nutnosti nejprve aplikaci nainstalovat. Plugin pro Google Play Instant je dostupný jako projekt na GitHub.
Další změny v Unity 2018.2
- Podpora monitorů s vysokým DPI – Máte-li monitor 4K, můžete nyní v Editoru využívat podporu pro škálování ve vysokém rozlišení DPI na obou systémech Linux a Windows.
- Konec podpory pro UnityScript – Se zvyšujícími se možnostmi, které C# nabízí, již dle vývojářů není potřeba vytvářet vlastní UnityScript a vše bude řešeno pomocí jazyka C#.
- Addressable Asset System – Jedná se o systém, který v Unity usnadní vám a vašemu týmu správu všech assetů a jejich optimalizaci.
Pokud vás zajímají detaily ohledně jednotlivých části nové verze Unity, nebo další novinky navštivte oficiální Unity dev blog. Detailní shrnutí Unity 2018.2 novinek v anglické verzi je dostupné zde.
Foto: Unity3d.com