Vyšla nová česká hra The Wild Age

The Wild Age je další povedenou českou indie hrou, která v poslední době vyšla (začátkem roku vyšlo Feudal Alloy). Jedná se o 3D strategickou hru s prvky micromanagementu a tower defense, nápadně podobnou úspěšné sérii Kingdom (Kingdom: Classic, Kingom: New Lands). The Wild Age je již druhým počinem nezávislého vývojáře Martina Markuse Mastného. Před více než 3 lety vydal do předběžného přístupu ambiciózní hru Novus Inceptio. Na obou hrách pracuje Martin Mastný téměř sám, pouze na hudbu a zvuk využívá spolupráce s externisty.

Martin Mastný začal s vývojem The Wild Age teprve začátkem září 2018, za méně než půl roku sám vytvořil hratelnou hru. Tu je nyní možné zakoupit na Steamu za 12,49 €, nebo si vyzkoušet hratelnou demoverzi. Hra během prvního týdne po spuštění sbírá na Steamu vesměs pozitivní hodnocení.

První dojmy z The Wild Age

The Wild Age se s vámi od začátku nebude mazlit, krátký tutoriál vysvětlí pouze základy a na složitější mechaniky musí hráč přijít sám. Hned na první pohled nás hra uchvátila pohádkovou low-polygon grafikou zasazenou do 3D isometrického prostředí. Cílem hry je pomocí správného investování zlaťáků budovat vesnici tak, aby byla schopná odolávat náporům nepřátel a ideálně i dále generovala tolik potřebné zlaťáky. Hra obsahuje plnohodnotnou kampaň skládající se z 8 ostrovů, na každém ostrově musíte splnit unikátní úkol (přežít 10 dní, postavit loď, ulovit 100 zvířat, atd.). Hra končí ve chvíli, kdy vám jeden z goblinů při útoku vyrazí knihu z ruky a vy ji rychle nestihnete zvednou. Oproti sérii Kingdom je hra mnohem více “pohodová”, hráče netrestá tak moc za špatné investice. Dokonce je možné před startem hry zvolit jednu ze tří obtížností.

Hra nabízí i customizaci postavy, na výběr máte ze tří unikátních charakterů a několika mountů včetně koně, vlka nebo medvěda. Svou strategii byste měli přizpůsobit dle zvoleného charakteru a mounta, každá postava má určitý herní bonus.

Během hraní The Wild Age jsme nenarazili na žádné zásadní bugy, které by zamezily plynulému hraní. Občas se nám však stalo, že hra nereagovala správně na gamepad, nebo že se jeden z vesničanů rozhodl z ničeho nic v noci utéct. Hra i přes drobné nedostatky nabízí spoustu hodin zábavy a neměla by chybět v knihovně žádného stratéga.

Jaká bude budoucnost The Wild Age?

Martin Mastný v jednom z rozhovorů zmínil, že plánuje hru držet v předběžném přístupu přibližně rok. Během této doby chce hru zdokonalit, vyladit a také přidat několik nových mechanik. Z plánovaných novinek nás nejvíce zaujalo podzemí. Bude se jednat o druhou vrstvu mapy, kterou obývají goblini. Do podzemní části by měl hrdina vstoupit společně se svou armádou skrze portál a následně útočit na vesnici goblinů, obdobně jako goblini útočí na hráčovo opevnění v noci. Dále by ve hře měly být i vedlejší úkoly, které půjde plnit nejen v průběhu kampaně.

Richard Andrýsek on FacebookRichard Andrýsek on Instagram
Richard Andrýsek
Richard Andrýsek
Zakladatel
Zakladatel GamesDev.cz a aktivní webový vývojář a datový analytik. Stará se o chod redakce a plánuje směřování projektu. Věnuje se programování, tvorbě her a hernímu průmyslu.